12 Aralık 2015 Cumartesi

Küçük

     Küçük bir hayatım var benim. Dertlerim, düşüncelerim, hayallerim, hepsi küçücük. Sanki bir şeylere sıkışıp kalmış, ezilmiş gibi... Belki buruşuk biraz...
     Sayılarla dile getirmeyi beceremeyeceğim kadar kilometrelerce uzakta, bir anakonda, çeltik tarlasının dibinden hızla kayarak geçiyor. Su biraz dalgalanıyor ama, öyle altından anakonda geçmiş gibi değil, hafifçe... Belki çok yakınımda, annesinin karnındaki sekizinci yavru olan minik kedi sıkışmış kalmış. Göğüs kafesi gelişemeyeceği için doğduktan kısa bir süre sonra ölecek. Ama şimdilik kalbi "pıt...pıt..." diye atıyor. Bir yerlerde bir "başkan"ın ağzından, benden sonraki nesillerin hayatını değiştirecek bir cümle dökülüyor. Fikrin olgunlaşıp eyleme dönüşmesine çok uzun yıllar var. Bu yeni gelişmeyi zerre kadar umursamayan iki komodo ejderi yine uzak bir yerlerde çiftleşiyor. Hiç sevmediğim o yavrularından yapacaklar yine. Aynı anda Avrupa ve Asya birbirlerine 0,001 milimetre daha yaklaşıyorlar. Yaklaşıyorlar ki, vakti geldiğinde Anadolu yokolsun, ve benim bedenimden geriye kalmış olan son zerrecikler de bu gezegenden silinsin. Ya da ben çok alınganım bu konuda, bilmiyorum...
     Yüzlerce yolcusu olan bir uçak dakikalar sonra düşecek. Kuzey okyanuslarında bir yerlerde, kocaman bir balıkçı teknesi dev dalgalarla savaşıyor. Telsizlerde yardım çığlıkları... Rahatlığıyla övündüğüm yatağımda hafifçe sola dönüyorum. Tam o anda, bizden başka bir çok ülkenin uzaya fırlatmış olabileceği bir uydu, yörüngesine oturuyor. Işık, ışık, ama ışık yılları uzaklıkta bir galaksiden gönderilen sinyaller yine bize ulaşamadan uzay boşluğunda silinip gidiyor.
     Ve ben, Kurtuluş'daki bir apartmanın giriş katında, yeni aldığım ortopedik yatağımın üzerinde, hepi topu 158 santim olan "boylum boyunca" uzanmış yatıyorum. Kafamda deli sorular...
     Benim terzi o modelin göğüs kupunu oturtabilir mi? Kredi kartı borcum ne zaman biter? Ampüllerden enjektörle çekip yüzüme sürdüğüm, vıcık vıcık yağlı e vitamini beni gerçekten güzelleştirecek mi? Kalıcı oje kalıcı mı? Oyuncak bebeklerim... Gözüne aseton dökülmüş Funda ve bacakları tükenmez kalemle karalanmış Nurten, acaba şimdi nerdeler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder